maandag 14 mei 2018

Onverzettelijk grijs


Maandagen voelen toch anders dan zondagen,
ook al is alles hier ook in het weekend gewoon 
open en ga ik niet naar de kerk, is er toch een verschil..
Zondagen voelen een beetje zacht en rozig, maar 
maandagen zijn onverzettelijk en grijsachtig.
Ik heb bij verschillende kleuren een ander gevoel, 
rood, wat ik nooit gebruik, draag of in huis heb geeft
mij een ander gevoel dan zachte natuurlijk tinten.
Zo had ik ooit een gele muur, daar werd ik blij van.

 Ik las laatst ergens dat als je pijn hebt, je die pijn 
een kleur kan geven, een harde kleur die je niet fijn vind
en dat je die pijn-kleur dan in gedachten in een kleur
kan laten veranderen die je aangenaam vind, bij mij 
helpt het, niet dat het weggaat, maar is beter te hebben.
Als je mij volgt op Instagram heb je vast wel eens 
gezien dat ik vaak een kleurenpalet maak, met de
kleuren die voor mij bij die dag passen, heel fijn
om te doen, zoals bijvoorbeeld deze met zee egels,
ik vond de grootste laatst bij de kringloop (wat een geluk)

Ik moet zo naar de tandarts, dat zijn alle onaangename
kleuren bij elkaar en ik ga zeker proberen, die allemaal
te veranderen in een zachte roze wolk, maar of het lukt?

Ik wens je een hele fijne dag
-X-

4 opmerkingen:

  1. Ik wens je een wolk met mooie zee-egelkleurtjes om aan te denken bij de tandarts! En misschien een vleug lavendel, ook altijd fijn.
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk is bij de tandarts alles goed gegaan!
    Zo had ik nog nooit over de dagen nagedacht, maar nu ik het zo lees denk ik: ja, dat klopt eigenlijk wel. Ik vind trouwens wel dat letters en cijfers een kleur hebben, al had ik dat als kind wat sterker dan nu. Maar het is heel persoonlijk, want mijn zusje vind de letter A bijvoorbeeld typisch blauw, ik vind hem geel. Goede tip om in gedachten een kleur te laten veranderen, ik ga het eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleuren doen zoveel met mensen. Dat bij pijn een kleur past wist ik nog niet. En dat je de kleur in gedachten kunt aanpassen om de pijn minder sterk te maken ook niet. Goede tip die ik zeker eens ga uitproberen.
    Prachtige foto.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, toen ik de kop van je bericht las, dacht ik dat je het over je haarkleur zou gaan hebben :D Maar dit vind ik wel zo leuk. Kleur doet ook veel met mij, dus de tip voor vermindering van pijn ga ik onthouden (als ik weer eens kiespijn heb). De tandarts is voor mij trouwens vooral kil en afstandelijk wit, en dat verandert geloof ik nooit!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)