vrijdag 9 februari 2018

Schaatsen


Terwijl buiten de wolken binnendrijven, die wat sneeuw
mee zullen brengen dacht ik na over een blogbericht,
dat vraagt soms wat denkwerk ook al lijkt het misschien of ik
 zo alles uit mijn mouw schudt, soms is dat zo, soms niet..
Dus ik dacht even aan sneeuw, soms helpt het om zomaar 
even een woord tegen jezelf te zeggen en te zien wat er naar
boven komt..niets..ik keek even op een nieuws site en ja
natuurlijk de Olympische winterspelen..
Ik verheug mij bijzonder op het schaatsen ondanks het feit
dat alles vroeg in de ochtend wordt uitgezonden, het voelt
een beetje gek om in de ochtend tv te kijken, in 
mijn geval een labtop want ik heb geen televisie.
(mijn dagen verlopen volgens een soort van vast patroon
en ik zal mijn dagelijkse ritme even om moeten gooien :-)
Ik dacht ook meteen aan mijn moeder, die vroeger met de 
gordijnen half dicht tegen de zon met een kladblok op
schoot om de tussentijden op te schrijven altijd naar het
schaatsen keek, sindsdien heb ik het ook altijd gevolgd.
Niet met een kladblok maar het geeft mij wel hetzelfde 
knusse gevoel als toen, alsof er niets belangrijkers is
dan rondjes rijden en de allersnelste zijn, heerlijk..
Daar verheug ik mij op, op die kleine gezellige wereld,
en als het dan ook nog gaat sneeuwen, beter kan niet..

Ga jij het volgen of zal het je allemaal wat?
Ik wens je hoe dan ook een fijn weekend
-X-

6 opmerkingen:

  1. Ik ben niet zo'n sportkijker; sporten zelf ook niet, haha! Maar schaatsen vindt ik wel heel mooi. Veel plezier met het kijken naar de spelen en een fijn weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje jammer ja, dat de tijden niet gelijk lopen met de
    onze, maar ik ga zeker zoveel mogelijk kijken naar
    het schaatsen, ik volg het al vele jaren.
    Hier, in Zeeland is het al volop aan het sneeuwen!
    Heb een fijn weekend,
    groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg er vast wel iets van, maar mijn mannen hebben er niet zoveel mee...
    Ik ga morgen trouwens zelf schaatsen! Geen Olympische discipline, schoonrijden, wél heel leuk om te doen :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het schaatsen probeer ik altijd zoveel mogelijk te volgen! Al was het maar om de herinnering aan mijn jeugd waarin mijn vader ook met pen en papier voor de tv zat, alle rondetijden op te schrijven. Wat was ik trots als ik een tijd in zijn schema mocht schrijven!
    Of mijn oma die zó opging in de tien kilometer dat ze helemaal meebewoog met de bochten...
    Warme herinneringen aan koude dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ongetwijfeld krijg ik er het nodige van mee. Man (die me aan het begin van de relatie beloofde geen sportkijker te zijn) kijkt ernaar. Vroeger stond ik wel vroeg op voor turnen. De tijd dat er nog 10en vielen. Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Winterspelen volg ik niet zo. De Zomerspelen een beetje, vooral atletiek eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)