dinsdag 30 januari 2018

Wat gedachten over Instagram


Al jaren plaats ik foto's op Instagram, ik vond het altijd
een heel leuk, ja hoe noem je dat eigenlijk, eeeh ding,
social media app, maar de laatste tijd heb ik er wat 
minder plezier in, kijk ik er ook veel minder op.
(dat is dan wel weer een voordeel, het scheelt tijd)
Sinds de verandering van het algoritme, en zij in feite
voor je kiezen wat je te zien krijgt en wanneer, plus alle 
reclame die er tussendoor komt sluipen, merk ik
dat ik dat wat minder vind.
Het heeft ook een soort van wedstrijd element gekregen,
zo komt het althans op mij over, hoe meer likes en 
volgers des te meer zien mensen je foto.
Ik heb een ongelofelijke hekel aan wedstrijdjes in 
populariteit, wat mij betreft zou het hele 'vind ik leuk'
bij alles op de social media mogen verdwijnen..
Maar genoeg gemopperd, er zitten natuurlijk ook fijne
kanten aan, zo vind ik de 'stories' erg leuk, van die 
foto's en filmpjes die er maar 24 uur op blijven staan,
daar kijk ik graag naar, ze zijn vaak veel spontaner.


Dit is dezelfde foto, zoals je ziet, haha, maar de bovenste
is zoals hij te zien zou zijn op Instagram en deze op mijn blog,
dat leek mij van te voren een leuk idee, nu weet ik
het niet meer zo zeker, maar ik laat het gewoon staan:-))
Nog wat fijne dingen aan Instagram; je kan zomaar kijken
naar mensen en plaatsen op de wereld waar je anders
nooit van zou weten, en inspiratie op doen.
Accounts die ik, onder andere, erg waardeer, zijn;
Tromsoarcticreindeer, over een rendieren farm in het noorden
van Noorwegen, Natty Sing, een fotograaf uit India en 
Ovesparadis; veel sprookjesachtige foto's met bloemen
en kippen, alle drie fijn om even naar te kijken.
Verder vind ik Humanityshots erg leuk, foto's van bijzondere
mensen van over de hele wereld, ook volg ik graag
Notsalmon, met allerlei quotes en Headspace, vooral voor de
inspirerende  artikelen over mindfulnes waar ze naar verwijzen.
En natuurlijk mijn kinderen Judith Maas en Daan Lievense,
(allebei een andere achternaam, maar dit is weer
een heel ander verhaal, wat ik niet ga delen :-)
die beide een totaal ander interesses hebben maar ik vind
het natuurlijk geweldig om ze te volgen en zo op afstand
te zien wat ze aan het doen zijn.

Enfin, ben je er nog, veel te lang verhaal, en ook niet echt
een conclusie, Instagram heeft wat mij betreft zijn
voors en tegens en zolang ik er nog plezier aan beleef
zal ik regelmatig eens wat posten en rondkijken.

Ik wens je een fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk plaatje om naar te kijken! De tweede vind ik het fijnst, waarom weet ik ook niet. :-) Misschien omdat de stapel wat dichterbij lijkt, bijna alsof ik 'm kan aanraken. Mooi, al die spulletjes die misschien niet bij elkaar horen, maar toch een mooi geheel vormen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo irritant dat ze dat ritme hebben veranderd. Ik zie heel veel foto’s van mijn vrienden niet en dat vind ik heel irritant. Ik scrolde altijd naar waar ik ongeveer was gebleven nu echt on mogelijk dus je mist heel veel en heel jammer. Hele slechte update van Instagram.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey ingrid, ik vind het ook zo stom dat ze hebben veranderd wat ik te zien krijg, ook omdat ik daardooor sommige berichten steeds weer zie, omdat ze dan weer meer reacties hebben gehad ofzo, ik snap niet eens waarom. En ik wil gewoon graag berichten zien van mensen die ik lief vindt, en niet de populairste. Ik wou dat je het ergens uit kon zetten die algoritmes-functie! liefs Jocelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig hoe dezelfde foto toch anders over komt. Komt ws door de afmeting? Het gevoel is anders, vierkant en rechthoekig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik het zo lees, blijf ik weg bij de app. Ik volg een aantal instagrammers gewoon via de laptop. Dat kost wat meer tijd (want ik moet mijn snelkoppelingen een voor een aanklikken), maar ik krijg wel alles te zien wat zij posten. Ik heb een kort lijstje die ik elke dag bekijk en een tweede langer lijstje dat ik zo af toe langsklik wanneer ik zin en tijd heb voor meer plaatjes.

    Ingrid, jij zit bij mijn korte lijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk snap ik niet precies wat je bedoelt. Ik doe net als Doris (hierboven): ik zoek de paar Instagrammers op die ik leuk vind (zoals jij!) en bekijk de laatste foto's. Reclame etc. zie ik nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snap wat je bedoelt, je moet je volgers tegenwoordig even bekijken of vermelden dat je nieuwe foto hebt, anders missen ze iets. Althans dat missen he, dat maakt ook niet uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp je helemaal. Instagram is er niet echt op vooruit gegaan, maar het blijft een geweldig medium voor inspiratie. Ik ben vaak echt onder de indruk van de creativiteit van anderen. En verder. Probeer ik maar gewoon mezelf te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Instagram gebruik ik echt voor mijn eigen plezier. En ik moet altijd wel lachen hup zo twee volgers erbij en hup zo er weer twee af. Lekker doen wat je leuk vind. En het geeft altijd een fijn gevoel als een ander iets van je liked. En door te kijken bij andere leer je weer een hoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je beschrijft de overdenkingen bij social media die veel meer mensen hebben. Als we alle sociale media met zijn allen een periode links laten liggen, dan komen de mnensen achter deze gremia vaast tot inkeer. Want zonder acties en reacties op hun social media hebben zij geen inkomsten.
    Wat een heerlijke foto's. Gezellige handwerkprojecten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)