maandag 11 september 2017

Maandag (weer)


En aah, de herfst is nu toch echt begonnen, vorige week
heeft het hier zoveel geregend dat het grondwater in 
de keuken naar boven kwam, het huisje is gebouwd op een
dijk en ik denk dat die verzadigd was, ook de dijk had 
genoeg van de regen, net als ik eigenlijk, haha.
Ik hou best van de herfst maar ik zie wel een beetje op 
tegen de eindeloze sombere koude dagen die voor ons liggen.
Ik probeer elk jaar om zo lang mogelijk nog geen sokken
te dragen, ik heb een hekel aan sokken, en op het moment
dat mijn voeten toch te koud worden en ik ze aan doe,
geef ik me pas echt over aan de komende koude seizoenen..
Deze gedroogde blaadjes vond ik overigens in een bloemen-
persje wat ik ooit kocht bij de kringloopwinkel,
echt een klein cadeautje wat er in zat.


Over kleine cadeautjes gesproken, kijk, dat is nog eens
een mooie toevallig bruggetje, soms lopen de dingen
zomaar mooi in elkaar over, het was inderdaad een
naaldenmapje, hoewel zonder al te veel naalden.
Ik moet zeggen dat jullie veel beter zijn in raden dan
ik het ben, want ik zag geen verband tussen het mannetje
en de naalden, maar vooruit.
Ik wil graag een setje kaarten sturen naar Wil Donkers 
sturen, zij had het het eerst gezien, als je mij je adres
wil mailen, dan stuur ik ze naar je op..
Nog zo'n bruggetje; over kaarten gesproken, gisteren
hield mijn super printer er mee op, wat een mij een
heel andere zondag bracht dan verwacht.
Na 4 uur handleidingen lezen, dingen proberen, 
en ga zo maar voort, deed hij het nog niet, wat heel
vervelend is omdat ik nu een aantal dingen niet kan leveren..
Vandaag maar eens verder naar oplossingen zoeken,
en misschien moet ik ook twee passende sokken bij
elkaar gaan zoeken want ik heb nu al koude voeten.
Allemaal heeft het iets te maken met het mee bewegen
met de dingen die op je pad komen, hoe lastig soms ook.

Ik wens je een mooie maandag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Waarom zou je twee passende sokken bij elkaar gaan zoeken? Ik heb altijd twee verschillende sokken aan en die houden mijn voeten ook warm ;) Scheelt sokken uitzoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas is het weer sokkenweer. Zo herkenbaar van dat uitstellen tot je echt niet meer zonder sokken kan.
    Een verband tussen het mannetje en de naalden zie ik ook niet, maar misschien herkennen mensen gewoon het naaldenmapje van vroeger.
    Ik hoop dat je snel de oplossing vindt voor het printprobleem. Net nu jouw handeltje succes heeft, kun je dit niet gebruiken. Ik zal voor je duimen dat je snel de oplossing vindt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, sokkenweer, beetje jammer, maar ach... het hoort erbij :-)
    Succes met de printer!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zien van pompoenen en bolcrystanten geeft mij altijd een weemoedig gevoel van afscheid van de zomer....
    Maar ik heb op je blog de herfstblaadjes gevouwen van papier opgezocht en daar werd ik wel weer een beetje vrolijk van....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De herfst kan heel mooi zijn, maar die nattigheid daar hou ik ook niet van. Hier was het zondag nog een mooie dag en ik hoop natuurlijk op een warm en droog najaar!
    Gefeliciteerd Wil met het je prijs!
    Succes Ingrid met de printer, misschien kun je het beter uitbesteden aan een kleine drukker die het ook meteen snijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik heb last van rare berichten in een vreemde taal op m'n blog. En... als het leven je citroenen geeft kun je wel limonade maken maar meestal heb je geen suiker genoeg om het lekker te maken.
    Ik herken je worsteling met alles wat tegenzit.
    Hier gaat ook alles stuk en lijkt het niet op te houden met tegenslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook heel lang op blote voeten gelopen maar vandaag toch echt de sokjes aan :) Waai niet weg!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)